söndag 17 oktober 2010

Vinresa i Piemonte

Så var det dags för en ny vinresa med Weinerei-gänget. Denna gång har vi valt Italien och närmare bestämt Piemonte i nordvästra delen av landet. Vi flyger till och från Milano, hyr bil och färdas runt bland vingårdar. Jag åkte från Stockholm vid halv fyra och var framme på Malpensa flygplats vid sex-snåret. Hade då fått sms från resten av gänget, som skulle flyga från Göteborg via Köpenhamn, att Göteborgsplanet var försenat så att de missade sitt anslutningsflyg till Milano. I stället blev de ombokade på ett flyg som går till Linate flygplats och beräknas landa klockan 11 ikväll. Jag hämtade ut hyrbilen på Malpensa (en lite minibuss för nio personer!) och har lyckats ta mig hit till Linate. En felkörning blev det och jag hamnade inne i centrala Milano, puh! Kom dock ut på ringleden igen och sen var det bara att hålla sig på den.
Nu hoppas jag att de inte blir ytterligare försenade. Vi har bokat hotell i Turin, så det är en bit att köra till i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar